fet ? smal ? lika kränkande !

Läste ett inlägg som kissie hade skrivit igår och började mer fundera påt och ville dela med mig av det här.

Jag förstår inte människor riktigt alltså hur dom tänker. För andra är det lixom helt OK att säga till en smal person " fan vad du är äckligt smal" och bryr sig inte att den personen tar illa upp. Men en person skulle aldrig gå runt och säga " fan vad äckligt fet du är" eftersom det är elakt men båda två är exakt samma sak.
Jag har varit med om detta exakt hela mitt liv jag har alltid fått höra "fan va äckligt smal du är" "gå upp i vikt människa" osv osv. Och dom förstår inte hur ledsen man blir. Varför bara inte hålla käften istället ? tror ni inte att jag vet att jag är smal eller ? Tror ni inte att jag vill gå upp i vikt ? Men det är inte så jävla lätt ! det är exakt lika svårt som att försöka gå ner i vikt.
Jag kan äta HUR mycket som helt och lägger inte på mig ett enda kilo. Så varför inte fråga hur det är innan man öppnar käften ? eller jag kanske ska börja och säga fan va fet du är ! du måste banta jävla tjockis ? tror inte du skulle bli så jävla glad då.
 jag är den jag är , jag har alltid varit smal & har alltid haft komplex för den. och ni ska bara veta hur dåligt jag har mått för allas jävla elaka kommentarar hela tiden.
Så ja, jag vet att jag är smal så sluta kommenterat.

Så snälla , tänk er för innan ni öppnar käften. För den är exakt lika kränkande att kalla någon tjock som smal.


Kommentarer
Postat av: J

Själv tycker jag fan inte att du ska gå upp i vikt. Därför drar man en klassiker och säger att dom bara är avundsjuka och inte vågar säga sanningen att du har snyggare kropp en dom :) just sayin

2012-01-12 @ 14:35:02
Postat av: nneas

Bra där Malin, stå på dig !!



Och ehm, sjukaste kommer nu. Har dina bröst växt?!

2012-01-12 @ 19:37:39
URL: http://linneajolin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0